Od 2006 roku wszystkie pojazdy ciężarowe, które opuszczają taśmy produkcyjne wyposażone są w system SCR – system selektywnej redukcji katalitycznej. Kilka lat później system SCR pojawił się także w samochodach osobowych z silnikiem Diesla.
Zadaniem systemu SCR jest zmniejszenie ilości tlenków azotu w spalinach, które emitują te silniki. Redukcja tych szkodliwych związków następuje na drodze skomplikowanej reakcji chemicznej. Zachodzi ona w obecności wodnego roztworu mocznika, który nosi nazwę AdBlue. Substancja ta nie jest groźna dla ludzi, nie zagraża także środowisku naturalnemu. W jej składzie jest jednak duża ilość wody, a to oznacza, że jest mocno korozyjna. Stąd konieczność stosowania specjalnych pojemników, które są odporne na działanie korozji. Zbiorniki na AdBlue produkowane są najczęściej z polietylenu lub specjalnej kwasoodpornej stali. Zbiorniki te mają dwupłaszczową konstrukcję.
Producenci zbiorników do AdBlue oferuje je o różnych pojemnościach. Jedni wytwarzają je docelowo do pojazdów, inni produkują kontenery w objętościach 3000, 4000 i 6000 l.
Specjalnością firmy Storage Partners są zbiorniki na AdBlue o dużych gabarytach. Są to wysokiej jakości produkty, które wyposażone w specjalnw pompy, mogą pełnić rolę dystrybutorów.