Nazwę AdBlue nadano wodnemu roztworowi mocznika. Roztwór ten ma za zadanie zmniejszyć w emitowanych przez osobowe, ciężarowe i dostawcze samochody z silnikami Diesla ilość bardzo szkodliwych, odpowiedzialnych za choroby nowotworowe tlenki azotu. W samochodach ciężarowych i dostawczych obowiązek stosowania AdBlue został wprowadzony w 2006 roku. To wtedy w samochodach zaczęła być stosowana specjalnie opracowana technologia SCR. System SCR w 2012 roku zaczęto stosować także w samochodach osobowych.
Wtrysk do płynu AdBlue umieszczony jest przed katalizatorem. Pod wpływem wysokiej temperatury wchodzi on w reakcją, w efekcie której tlenki azotu rozbijają się na atomy pary wodnej i azotu. Procentowo w AdBlue jest więcej wody niż mocznika. Jest to więc płyn bardzo korozyjny. Zbiornik do AdBlue oraz cały pozostały sprzęt do AdBlue muszą być odporne na korozję. Produkuje się je ze stali kwasoodpornej lub polietylenu.