AdBlue i technologia SCR

O AdBlue i systemie SCR

AdBlue – to zastrzeżona nazwa dla wodnego roztworu mocznika, która jest stosowana w systemie SCR. Technologia SCR pojawiła się w samochodach ciężarowych produkowanych od 2006 roku. Kilka lat później zaczęto stosować ją także w samochodach osobowych. Technologia SCR ma na celu ograniczenie w spalinach emitowanych przez Diesle szkodliwych tlenków azotu.

AdBlue nie dolewa się do paliwa. Od czasu do czasu konieczne jest uzupełnienie płynu. Mimo że taniej wychodzi zakup dużego opakowania, to właściciele samochodów osobowych z reguły kupują te małe. Z małego opakowania wygodniej jest wlać płyn do zbiornika na AdBlue, który często umieszczony jest w trudno dostępnym miejscu. Poza tym płyn musi być przechowywany w odpowiednich warunkach; nie można wozić zapasu AdBlue w bagażniku. Cechą charakterystyczną AdBlue jest wysoka procentowo zawartość wody. Jest to więc płyn bardzo korozyjny. Zbiorniki do AdBlue używane do transportu, magazynowania i dystrybucji płynu mają dwupłaszczową konstrukcję, a materiałem używanym do ich produkcji jest polietylen.

Specjalne pompy i kontenery do AdBlue wytwarza firma Storage Partners. Każdy produkowany przez nich zbiornik do AdBlue gwarancja wieloletniego i bezproblemowego użytkowania. Bez tego system SCR nie jest kompletny.

Głosuj
[Wszystkie: 0 Średnia: 0]

Dodaj komentarz